loading...
☀☀☀☀تنهایی☀☀☀☀
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 1455 شنبه 1392/02/07 نظرات (1)

کیانو ریوز در سال ۱۹۶۴از پدری آمریکایی و مادری انگلیسی در بیروت به دنیا آمد

وی برای مدتی در استرالیا و نیو یورک زندگی کرد و سپس در کانادا بزرگ شد و در ۱۵ سالگی دبیرستان را ترک کرد تا درس بازیگری بخواند.

با بازی در سریال تلویزیونی کانادایی "واژگون" نخستین گام بازیگری‌اش را محقق ساخت و سپس از طریق بازی در آگهی کوکاکول پول نسبتا خوبی بدست آورد.

او در ابتدای کارش و در اکثر نقش‌هایی که بازی کرده بیشتر در نقش جوانان سر به هوا و کودن یا زبل‌های خیابانگرد بوده است و مدتی در این کارها کلیشه شد.

در اکثر نقش‌های دوران ابتدای شروع بازیگری شخصیتی بود که در کلامش و حرکاتش پریشانی و بی نظمی موج میزد و جالب اینکه با روحیات او همخوانی عجیبی دارد.

کیانو با بازی در فیلم خون جوان نخستین گام بازیگری اش را در سینما بر داشت.


ناموفق‌ در تحصیل
او درتحصیل‌ موفق‌ نبود و در هر سال‌ رشته‌ تحصیلی‌ دبیرستانش‌ را تغییر می‌داد. او در طی‌ پنج‌ سال‌، چهار بار مدرسه‌اش‌ را عوض‌ کرد. یکبار رو به‌ رشته‌ ادبیات‌ آورد. سپس‌ در رشته‌ تحقیق‌ درادیان‌ مشغول‌ به‌ تحصیل‌ شد، اما این‌ درس‌ نیز او را راضی‌ نمی‌کرد. در نهایت‌ در مدرسه‌ هنرهای‌ زیبای‌ نمایشی‌ مدرسه‌ کاتولیک‌ها ثبت‌ نام‌ کرد. حتی‌ نتوانست‌ در این‌ رشته‌ هم‌ موفق‌ شود. در واقع‌ او هرگز دیپلم‌ دبیرستانی‌ نگرفت‌ و سرانجام‌ از مدرسه‌ اخراج‌ شد. کیانو بعدها دلیل‌ این‌ سرگردانی‌ و اختلال‌ را از هم‌ پاشیدگی‌ خانواده‌ و کمبود محبت‌ ذکر کرد.

ورود به‌ دنیای‌ هنر کیانوریوز در تورنتو پس‌ از اینکه‌ از مدرسه‌ اخراج‌ شد، درکمپانی‌های‌ فیلمسازی‌ تبلیغاتی‌ مشغول‌ به‌ کار شد. او برای‌ (کوکاکولا) فیلمهای‌ کوتاه‌ تبلیغی‌ ارائه‌ می‌داد. البته‌ او از هنرش‌ در ورزش‌ اسکی‌ روی‌ یخ‌ در این‌ گونه‌ فیلمها استفاده‌ می‌کرد. کیانو به‌ این‌ ورزش‌ بسیار مسلط بود. بعد از اینکه‌ درچندین‌ فیلم‌ تبلیغاتی‌ شرکت‌ کرد، تصمیم‌ گرفت‌ قدمهای‌ بلندتری‌ بردارد. او در سال‌ 1980 با  اتومبیل‌ ولوی‌ قدیمی‌ که‌ قسطی‌ خریداری‌ کرده‌ بودراهی‌ لس‌آنجلس‌ شد. نزد ناپدری‌اش‌ (پائول‌ آرون‌) کارگردان‌ رفت‌ و توانست‌ درکمپانی‌ فیلمسازی‌ او کاری‌ دست‌ و پا کند.

او در سال‌ 1986 در فیلم‌ (لبه‌ رودخانه‌) نقش‌ کوتاهی‌ را ایفا کرد و استعداد و هنر بازیگری‌ خود را به‌ همه‌ نشان‌ داد. سپس‌ در فیلم‌ گزارش‌ دائمی‌ که‌ موضوعش‌ خودکشی‌ جوانان‌ بود ایفای‌ نقش کردو درسال‌ 1989 موفق‌ به‌ ورود به‌ فیلمهای‌ کمدی‌ شد. بازی‌ در (ماجراهای‌ بیل‌ و تد) از موفقیتهای‌ او در آن‌ دوران‌ به‌ حساب‌ می‌آید. حالا دیگر او توانسته‌ بود خود را به‌ کارگردانان‌ هالیوودی بقبولاند.

درسال‌ 1990 درفیلم‌های‌ پرخرجی‌ چون‌ (پونین‌ بریک‌) و (زندگی‌ خصوصی‌ من‌) بازی‌ کرد. البته‌ از سوی‌ منتقدین‌ مورد انتقاد قرار گرفت‌. کیانو هدفی‌ استوار داشت‌ و از انتقادات‌ نمی‌هراسید، بلکه‌ در جهت‌ رفع‌ ایرادهای‌ کار خود و تقویت‌ قدرت‌ هنرپیشگی‌ برآمد... همین‌ اراده‌ او را بازیگر فیلم‌ (سرعت‌) در سال‌ 1994 کرد، فیلمی‌ که‌ برای‌ او مشهوریت‌ به‌ ارمغان‌ آورد. او برای‌ اولین‌ بار درفیلم‌ اکشن‌ قدم‌ می‌گذاشت‌ اما به‌ خوبی‌ درخشید. او در کنار (ساندرا بولاک‌) در فیلم‌ سرعت‌ ایفای‌ نقش‌ کرد.



بازی‌ در فیلم‌ (دفاع‌ از شیطان‌) در سال‌ 1997 نیز برای‌ وی‌ دستمزدی‌ حدود 8 میلیون‌ دلار درپی‌ داشت‌. او با بازی‌ در فیلم‌ معروف‌ (ماتریکس‌) در سال‌ 1999 غوغایی‌ بر پا کرد و ده‌ میلیون‌ دلار دستمزد گرفت‌...البته‌ در سال‌ 2003 (انقلاب‌ ماتریکس‌) را هم‌ بازی‌ کرد و حدود 16 میلیون‌ دلار دستمزد گرفت‌. کیانو از اینکه‌ در چنین‌ فیلم‌های‌ اکشن‌ و هیجانی‌ ایفای‌ نقش‌ می‌کرد، لذت‌ می‌برد... (کیانو) درهمان‌ سال‌ با پدرش‌ ملاقاتی‌ داشت‌، پدر او به‌ جرم‌ حمل‌ هروئین‌ در چمدانش‌ در فرودگاه‌ (هیلو) دستگیر شده‌ بود و ده‌ سال‌ به‌ زندان‌ افتاد. کیانو پدرش‌ را به‌ خاطر رفتارهای‌ غیر قانونی‌ و بی‌توجهی‌ به‌ زندگی‌اش‌ دوست‌ نداشت‌ و همیشه‌ از وی‌ دوری‌ می‌کرد و به‌ مادرش‌ نیز علاقه‌ چندانی‌ نشان‌ نمی‌داد. زیرا مادر هر چند سال‌ یکبار ازدواج‌ تازه‌ای‌ می‌کرد و به‌ فکر کیانو و وضعیت‌ زندگی‌ او نبود.
در 31 ژانویه‌ 2005 اثرپای‌ کیانو در پیاده‌ روی‌ مشاهیر هالیوود حک‌ شد ولقب‌ ستاره‌ گرفت‌. ستاره‌ وی‌ در قسمتی‌ از پیاده‌ رو نصب‌ شد، که‌ قسمتی‌ از فیلم‌ سرعت‌ در آنجا فیلمبرداری‌ شده‌ بود.

شباهت شاهرخ استخری و کیانو ریوز به یک دیگر !

عکس پایین سمت راست کیانو ریوز در فیلم کنستانتین هست و عکس سمت چپ هم شاهرخ استخری.

شاهرخ استخری در یک مصاحبه میگفت که حدود ۲۰۰۰ نفر از شباهت وی به کیانو ریوز گفته اند چیزی که نه او را ناراحت کرده و نه خوشحال !

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نرگس در تاریخ 1393/05/22 و 16:28 دقیقه ارسال شده است

اره من اینو چن سال پیش فهمیدم که اینه شبیهن


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از این سایت خوشت اومد؟
    ؟
    چند سالته؟
    دوست دارید بیشتر در مورد چه فیلم ها و هنرمندانی مطلب بگذاریم؟
    چگونه وارد این سایت شدید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2151
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 4927
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 327
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 1,508
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 15,604
  • بازدید سال : 83,047
  • بازدید کلی : 3,676,233