loading...
☀☀☀☀تنهایی☀☀☀☀
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 203 سه شنبه 1392/01/06 نظرات (0)
                                 نسل چهارم کهکشانی*ها یک صفحه نمایش فول اچ دی و 5 اینچی، دوربین 13 مگاپیکسلی و نیز ظاهری جذاب تر را در همان بدنه نسل قبل به ارمغان آورده است که جای بسی حیرت به پسر نوظهور سامسونگ داده است! با این حال سامسونگ برای تعریف و تمجید نسل چهارم کهکشانی ها ابتدا از پردازشگر آن*ها صحبت به میان آورد که همگان را با مهم*ترین وجه تمایز پسر جدید و صد البته خوش*تیپش با سایر رقبا آشنا سازد! پسر جدید سامسونگ از پلی کربنات در وجود خودش بهره می*گیرد و نوارهای فلزی طرفین گوشی، زیبایی این سوپرفون جادویی را دو چندان نمودند، گرچه جنس بیرونی بدنه از پلاستیک است اما به واسطه نوارهای فلزی اطراف بدنه گلکسی اس 4، این گوشی بسیار با کیفیت به نظر می*رسد و احتمال سُر خوردن آن نیز، تا حد زیادی کاهش می*یابد. بهتر است داستان پسر چهارم از سلسله پر شکوه و متمدن کهکشانی*ها را برایتان بازگو نماییم و از توصیف وجنات آن دست برداشته و ببینیم که نسل چهارم کهکشانی ها چه چیزی در چنته دارد؟!

طراحی



نسل چهارم کهکشانی*ها بر 4 اصل جدید استوار است و براساس آن شکل گرفته و چشم به جهان گشوده است که عبارتند از: یک دوربین بهبود یافته، بهبود ارتباطات و ارتقای زیبایی! اگرچه شاید برایتان اغراق آمیز باشد اما گلکسی اس 4 با خود علاوه بر بسیاری صفات متمایز با دیگران، احساس بسیار خوبی را در هنگام در دست گرفتن آن به ارمغان می*آورد. بدنه بیرونی گوشی هنوز پلاستیکی است اما بسیار تعجب کردیم که بالاخره سامسونگ فهمید برای طراحی کهکشانی*هایش باید وقت بیشتری بگذارد، پس سامسونگ دفتر و قلمش را آورده و شکل تمام کهکشانی*ها را در ذهن خویش مرور نمود و فهمید که نسل دوم کهکشانی*ها از برادر بعدی و قبلی خویش، بسیار زیباتر و جالب توجه تر است، پس صفات مثبت بسیاری را از نسل دوم کهکشانی*ها با پسر چهارم این سلسله به اشتراک گذاشت تا پسر چهارم هم نه به اندازه نسل دوم، اما کمی خوش قیافه تر و خوشتیپ تر گردد اما چون مداد رنگی کمی را با خود برای رنگ کردن آن، آورده بود پس مجبور شد تا دیگران را وادار سازد تا از دو رنگ سفید و سورمه*ای یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. ضخامت گوشی 7.9 میلی*متر است که باز هم به خاطر وجه*های بسیار مثبت و خوب آن، انتظار داشتیم که ضخامت گوشی کمی بیش از حد زیاد گردد اما سامسونگ از عهده آن، برخلاف سونی به خوبی برآمد. اگر به خاطر آورید دیروز در مقاله ای جداگانه، بیان کردیم که احتمال به کار گرفته شدن صفحه نمایش آمولد در نسل چهارم کهکشانی*ها باشد و چون آدم خوش حدسی هستیم، حدسمان درست از آب درآمد! پسر چشم بادامی و شیک پوش سامسونگ از یک صفحه نمایش فول اچ دی 5 اینچی سوپر آمولد در وجود خویش بهره می*گیرد که 441 پیکسل در هر اینچ دارد که عددی است بسیار تکراری!



اگر شما هم نسل سوم کهکشانی*ها را از نزدیک لمس کرده باشید، شاید با جنس بدنه آن بیگانه گردید و آن را در قلب خود به فراموشی بسپارید و روزی هزار لعن برخود بفرستید که چرا پسر به این بدقیافه*ای و پلاستیکی را خریده*اید و از فکر خریدن نسل بعد کهکشانی صفتها برون آیید! باید بگوییم دست نگه دارید! نسل چهارم کهکشانی*ها در هنگام کار بسیار سبک حس می*شود و احساس بسیار خوبی را به شما منتقل می*کند که شما یک دل نه، دو دل نه و بازهم دل نه بلکه از تمام اعماق وجود خود شیفته*اش می*شوید!جای استراحت دست یا اصطلاحا محل قرارگیری انگشتان در کهکشان چهارم سامسونگ همانند سایر برادرانش است و هیچ تفاوتی را در خود جای نداده است. سامسونگ گویا دست از حفر خندق در وجود پسر نوظهور و پر آوازه*اش برنمی*دارد و دکمه Home را بازهم به صورت فیزیکی و به شکلی نه چندان شایسته در گلکسی اس 4 قرار داده است. اگر نسل چهارم کهکشانی*ها را در دستان مبارکتان جای دهید و آن را لمس نمایید، می*توانید به یک تفاوت که از طریق چشمان پرفروغتان چندان ملموس نیست، پی برده و خود را همانند شرلوک هلمز فردی بسیار نکته بین و باهوش پندارید!



صفحه نمایش



واژه فول اچ*دی فقط یک راهکار برای جذب مشتری از طرف کمپانی*ها نیست و شاید همین چند روز دیگر جی ال ایکس هم یک گوشی که هم از توجیب راحت بیرون می*آید و فول اچ*دی نیز باشد را معرفی کند! بالاخره پس باید در عمل کیفیت صفحه نمایش*هایی که سازندگان، آن*ها را با صفت فول اچ*دی درآمیخته*اند و ویژگی* اسمارت فون*های خویش را به فول اچ*دی مزین ساخته*اند را مشاهده کرد و با فول اچ*دی بودن یا نبودن آن، خود را گمراه نساخت! برای این مقایسه پسر خوش*تیپ کره*ای و چشم بادامی سامسونگ را با پسر تایوانی و خوش*تیپ*تر اچ*تی*سی در یک راستا قرار دادیم (من که این کارو نکردم، منظور همونی که این کاررو کرده!) تا ببینیم کدام یک در برابر چشمان تیز و نکته بین ما رنگ می*بازند و در این بخش مدال طلا را بر سینه دیگری آویزان می*نمایند.همان*طور که مشاهده می*کنید بالاخره اچ*تی*سی وان را وارد میدان مبارزه این بخش ساختیم تا متوجه شویم که نور صفحه نمایش نسل چهارم کهکشانی*ها بسیار بیشتر است و لقب فول اچ*دی واقعا برازنده*اش خواهد بود اما از طرفی خشمگین گردیدیم که چرا اچ*تی*سی برای گمراهی کاربران، گوشی خود را به یک صفحه نمایش فول اچ*دی مزین ساخته است؟! که در عمل مشاهده می*کنید اچ*تی*سی به گجت دوستان نارویی بیش نزده بود و بالاخره دستش را رو ساخیتم اما باید منتظر پسر آمریکایی سیب خور اپل نیز بود، چراکه شایعات بسیار جالبی را از خود، پیرامون صفحه نمایش*اش منتشر می*سازد تا احتمال بی رقیب بودن سامسونگ در کیفیت صفحه نمایش خودش کاهش یابد و توجه به اپل برگردانده شود.


رابط کاربری


با این اوصاف و ارایه نسخه جدید رابط کاربری سنس، پیش خود فکر کردیم که قرار است تاچ ویز دست*خوش چه تغییرات ظاهری و باطنی گردد اما سامسونگ گویا فقط به هسته*های اس چهار فکر می*کرده و بس! چرا که رابط کاربری آن تغییرات عمده را در خود جای نداده بود و در این بخش تا به این لحظه بازی را به پسر یک اچ*تی*سی واگذار نمود. به طور کلی رابط کاربری فقط برخی تغییرات هوشمندانه و بی ارزش را در خود جای داده بود که با صحبت از آن ها فقط وقت شما عزیزان را اتلاف خواهیم نمود اما چون آدم بی*توجهی نیستیم و از لذت کار با این سوپر فون لذت*های فراوانی را احساس کردیم، پیش خود فکر نمودیم که شما را هم در لذت خویش سهیم سازیم. قفل صفحه نمایش همانند قبل است و با کمی بازی با حباب*های صفحه قفل می*توانید به نسل چهارم کهکشانی ها وارد شوید و خود را در مقابل یک کهکشان کوچک مشاهده نماییید. به طور کلی حرکات بین منوها و صفحه*های شخصی در صفحه نمایش بسیار راحت شده است و از این بابت حس بسیار خوبی را احساس می*نمایید. نسل چهارم کهکشانی*ها از نسخه 4.2 اندروید ملقب به جیلی بین در خود بهره می*برد و پشتیبانی از NFC و تعقیب مسیر چشمان جادویی*تان را نیز سامسونگ به آن افزوده است. چند ویژگی چون: Smart stay که چشمان نورانی و جادویی را دنبال می*کند تا هروقت که از لذت مشاهده کیفیت صفحه نمایش سیر شدید،آن را خاموش سازد. Smart Pause نیز همانند ویژگی قبلی اگر از صفحه نمایش در حین دیدن فیلم در کهکشان زاده جدید خویش روی برگرداندید، فیلم را به طور خودکار متوقف می*سازد و Smart scroll نیز مسیر حرکت چشمانتان را ردیابی می*کند تا متناسب با حرکت چشمانتان صفحه را در حالت وب گردی و… به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهد (البته گوشی را هم باید تکان بدهید) اما متاسفانه دستیار صوتی سامسونگ پیشرفت چشمگیری به خود ندیده است و همانند قبل است. در ادامه می*توانید تصاویری از رابط کاربری را مشاهده نمایید:





بررسی عملکرد دوربین و باتری


ابتدا اجازه دهید بررسی را از دوربین این سوپرفون اسرار آمیز و جادویی آغاز نماییم. لنز دوربین اصلی در پشت گوشی قرار گرفته است و نسبت به آن کمی برآمده*تر است. لازم به ذکر نیست اما نسل چهارم کهکشانی*ها یک دوربین 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است و همچنین سامسونگ وعده*های بسیاری را پیرامون دوربین گوشی داده است اما متاسفانه گوشی در شرایط کم نورتر نسبت به وان اچ*تی*سی عملکرد نامناسب*تری دارد. محل قرار گیری فلش دوربین در انتهای لنز دوربین با کمی فاصله قرار گرفته است که به اندازه کافی نور فلاش روشن و واضح است اما متاسفانه حرکت در بین منوی تنظیمات دوربین کمی کند است که ممکن است مربوط به نمونه*ای که بررسی آن را انجام داده*ایم باشد. همچنین از برخی ویژگی*های دوربین گوشی می*توان به: گرفتن چند عکس پشت سرهم، لرزش*گیر دست و حالت سینمایی و… اشاره کرد.



حالت سینمایی به شما اجازه گرفتن یک فیلم کوتاه را می*دهد که به نظر می*رسد می*توانید با بهره گیری از این حالت، مثلا: با حرکت دست خود یک فایل با پسوند GIF بسازید. همچنین دوربین دوم 2 مگاپیکسلی گلکسی اس 4 نیز به شما اجازه برقراری ارتباط تصویری با وضوح اچ*دی را می*دهد (قابل توجه رایتل*دارها).باتری گوشی یک نمونه 2600 میلی آمپری است که می*توانست کمی بهتر باشد تا هم جوابگوی سخت افزار گوشی و هم دوربین آن باشد.                             
برچسب ها GalAxi S4 , سامسونگ ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از این سایت خوشت اومد؟
    ؟
    چند سالته؟
    دوست دارید بیشتر در مورد چه فیلم ها و هنرمندانی مطلب بگذاریم؟
    چگونه وارد این سایت شدید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2151
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 4927
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 327
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 1,508
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 283
  • بازدید ماه : 15,823
  • بازدید سال : 83,266
  • بازدید کلی : 3,676,452